email

Nastavení nových mailserverů

Nově pro Vaši pohodlnější práci při nastavení poštovních klientů používáme následující nastavení. Přístup k webovému rozhraní budete mít vždy přes webmail.czechproject.cz. Návody jak nastavit konkrétní klientské programy se nacházení níže na této stránce.

Nastavení protokolu POP

server: mail.czechproject.cz
použít zabezpečené připojení SSL: ano
port: 995

Nastavení protokolu IMAP

server: mail.czechproject.cz
použít zabezpečené připojení SSL: ano
port:
993

Nastavení serveru pro odesílání pošty (SMTP)

server: mail.czechproject.cz
použít zabezpečené připojení:
ano
port: 465

Uživatelské jméno: nezapomeňte vždy vyplnit Vaši celou e-mailovou adresu (jmeno@domena.cz)

Protokol POP: Slouží ke stahování zpráv ze serveru do Vašeho počítače (případně do jiné schránky). Zprávy se stahují kompletně a je s nimi tedy později možné pracovat i bez připojení k internetu. Stažené zprávy se ze serveru mažou, nebou mohou být zachovány - toto se většinou nastavuje přímo v dané e-mailové schránce - pro Gmail je tuto volbu možné ověřit/změnit v Nastavení -> Přeposílání a protokol POP/IMAP -> sekce Stahování přes protokol POP -> bod 2, případně v samotném poštovním klientu.

Protokol IMAP: Narozdíl od POP pracuje s poštou přímo na serveru a je tedy nutné připojení k internetu. S výhodou ho lze použít, pokud přistupujete k dané schránce z více míst či zařízení (PC, notebook, mobilní telefon), všechny provedené změny (i odeslané, smazané zprávy...) se projeví přímo na serveru. Pro využití v mobilních telefonech může být výhodou, že se nestahuje veškerý obsah všech zpráv (šetří se přenos dat), nevýhodou pak nedostupnost zpráv offline (tedy bez připojení k internetu).

Doporučení: Pokud chce poštu používat pouze na jednom počítači (např. firemní email na PC v kanceláři), můžete použít protokol POP. Mějte však na paměti, že podle toho, jak je Váš poštovní klient (Oulook) nastaven, se mohou zprávy ze serveru při stažení mazat - tj. máte je pouze v daném počítači a na serveru již nejsou zálohované. 
Pokud se k danému emailu připojujete z více míst a přístrojů, je lepší použít protokol IMAP. Dnes je velmi časté používání emailu v mobilním telefonu, kde je dobré vždy použít IMAP.

Návody pro klienty s Google mail

Zde naleznete informace a podporu k nastavení poštovních klientů v případě, že máte e-mailovou schránku u společnosti Google. Pro stahování pošty do klienta je nutné v nastavení e-mailového účtu na Google povolit požadované protokoly POP nebo IMAP - jak to provést Vám napoví jeden z našich videonávodů. Přímo ke svému účtu se dostanete buď přímo na gmail.com nebo na vlastním webmailu ve tvaru mail.vase-domena.cz, pokud je k Vašemu účtu přiřazen (tato informace Vám bude zaslána na e-mail).

NOVÉ: Před samotným nastavením mailového klienta je potřeba se přihlásit na Váš účet a Povolit přístup méně bezpečným aplikacím.

1) Přihlašte se k Vašemu účtu na gmail.com.

2) Přejděte do Nastavení (ikona ozubeného kola vpravo -> Nastavení).

 

3) Přepněte se na záložku Účty a import a v sekci Změnit nastavení účtu: klikněte na Ostatní nastavení účtu Google.

4) V levém sloupci klikněte Přidružené aplikace a weby

5) Úplně dole na stránce přepněte volbu: Nastaveni Povolit méně bezpečné aplikace: na hodnotu Zapnuto

Nastavení protokolu POP

server: pop.gmail.com
použít zabezpečené připojení SSL: ano
port: 995

Nastavení protokolu IMAP

server: imap.gmail.com
použít zabezpečené připojení SSL: ano
port:
993

Nastavení serveru pro odesílání pošty (SMTP)

server: smtp.gmail.com
server vyžaduje ověření:
ano
použít zabezpečené připojení:
ano - SSL nebo TLS
port (při SSL):
465
port (při TLS):
587

Uživatelské jméno: nezapomeňte vždy vyplnit Vaši celou e-mailovou adresu (jmeno@domena.cz)

Videonávody

Na tomto odkazu jsou v sekci "Kategorie návodů pro Google aplikace" připraveny videonávody na základní obsluju Google mailu a také na povolení protokolů POP a IMAP pro stahování pošty.

Nastavení různých klientů pro práci s poštou

Nastavení - Aplikace Gmail

Návod na nastavení vlastního emailu, pro aplikaci Gmail v operačním systému Android.

přečíst celé

Nastavení - eM Client

Obrázkový návod krok za krokem jak nastavit poštovního klienta eM Client pro práci s Vaší emailovou schránkou.

přečíst celé

Nastavení - Microsoft Outlook

Obrázkový návod krok za krokem jak nastavit poštovního klienta Microsoft Outlook (součást Microsoft Office) pro práci s Vaší emailovou schránkou.

přečíst celé

Windows Live Mail

Návod pro vytvoření účtu a nastavení aplikace Windows Live Mail pro připojení k e-mailovému účtu na Google. Stahování pošty pomocí POP nebo IMAP.

přečíst celé

Záloha současných emailů

Pokud budete chtít zachovat emaily ze současného serveru, je potřeba, abyste si je nejprve nahrály na jinou adresu a po přechodu opět nahrály zpět na svou emailovou schránku. Zde jsou ukázány 2 možnosti přesunu emailů, včetně založení emailové schránky – na Google.com a na Seznam.cz.

přečíst celé

Gmail - sjednocení více e-mailových schránek

E-mailová schránka u Google umožňuje stahovat a odesílat poštu z dalších Vašich schránek a lze ji tedy využít jako poštovního klienta typu Outlook (nebo jiný). Takto je možné sjednotit až 5 různých e-mailových adres.

přečíst celé

Outlook Express - nastavní pro klienty s Google mail

přečíst celé

Android

Pokud chcete v telefonu přidat správu e-mailů z další adresy (lze i jiné, než u Google), jako v běžném e-mailovém klientovi (např. Outlooku) - pomocí POP nebo IMAP

přečíst celé

Apple (iPhone, iPad, iPod touch)

přečíst celé

Windows Phone

Návod pro mobilní telefony se systémem Windows Phone

přečíst celé

Webmail - úvod

K emailovým schránkám poskytujeme také webové rozhraní pro práci s poštou. Webové rozhraní naleznete na adrese webmail.czechproject.cz.

přečíst celé

Nastavení - Outlook Express

Obrázkový návod krok za krokem jak nastavit poštovního klienta Outlook Express pro práci s Vaší emailovou schránkou.

přečíst celé

Nastavení - Thunderbird

Obrázkový návod krok za krokem jak nastavit poštovního klienta Mozilla Thunderbird pro práci s Vaší emailovou schránkou.

přečíst celé

Nastavení - Thunderbird II

V případě, že použiváte poštovního klienta Thunderbird a rádi by jste používali náš smtp server, anebo máte-li potíže s odesíláním pošty přes náš smtp server prohlédněte si náš návod.

přečíst celé

Filtr nevyžádané pošty (antispam) - úvod

U všech aplikací Outlook je možno vytvořit filtr, jež bude přesouvat nevyžádanou poštu do speciální, k tomu určené složky.

přečíst celé

Antispam - Outlook Express

V programu Outlook Express lze rovněž vytvořit filtr, který Vám pomůže automaticky přesunout nevyžádanou poštu do speciálního adresáře, ve kterém můžete poštu později třídit, případně smazat.

přečíst celé

Antispam - Outlook 2003 a novější

V případě Outlook-u verze 2003 případně novějších, včetně programu Windows Mail, jež nahradil Outlook Express ve Windows Vista, se nabízí hned několik pokročilých možností možností k filtraci nevyžádané pošty - spamu.

přečíst celé

Navrhneme řešení i pro Vás!

Napište nám na office@czechproject.cz nebo volejte na (+420) 702 284 658